‘Kort, krachtig en zeer effectief’
Ik leer medewerkers in 5 individuele gesprekken een systematische methode waarmee ze snel verandering gaan ervaren. De methode is duidelijk, positief en direct toe te passen (ongeacht functie, leeftijd of opleidingsniveau). De focus ligt op DOEN en medewerkers ervaren de aanpak als concreet, positief en niet zweverig.
𝗪𝗮𝘁 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝗮𝗮𝗻𝗽𝗮𝗸 𝘂𝗻𝗶𝗲𝗸 𝗺𝗮𝗮𝗸𝘁 is de combinatie van een direct toepasbare (eenvoudige) aanpak in het ‘hier en nu’ en de langdurige impact die dit heeft op het welzijn van de medewerker. Daarbij kunnen medewerkers altijd snel bij mij terecht (geen wachtlijsten) en krijg ik terug dat ze zich bij mij heel erg op hun gemak voelen.
Vaardigheid leren
De basis van mijn aanpak bestaat uit het aanleren van een vaardigheid om te komen tot meer regie en minder onrust. Een vaardigheid leren is trainbaar en heel duidelijk. Medewerkers kunnen het direct zelf toepassen. We zoomen niet in op wat er fout gaat en we analyseren niet het probleem. In plaats daarvan versterken we wat goed gaat en focussen we ons op kleine veranderingen. Dit maakt dat medewerkers het ervaren als een luchtige, positieve aanpak.
Snel resultaat
De aanpak levert snel resultaat op, vaak al binnen 2 weken. Dit komt omdat medewerkers direct gaan ‘doen’ en pas daarna gaan ‘begrijpen’. De veranderingen komen niet voort uit het bedenken van oplossingen, maar ontstaan vanzelf doordat automatische patronen onbewust doorbroken worden. Dit is het resultaat van de vaardigheid die ze geleerd krijgen. Na 5 gesprekken van 1 uur hebben medewerkers vrijwel altijd de gewenste doelen bereikt en kunnen ze zelfstandig verder.
Beeldtaal
Beeldtaal is een belangrijke en onderscheidende pijler van de aanpak. Visueel maken wat er gebeurt ondersteunt de focus op het proces en voorkomt analyse van het probleem en het ‘waarom’ daarvan. Het maakt de aanpak ook nuchter en concreet. Daarbij is beeldtaal vaak effectiever om het denken en doen te begrijpen én te beïnvloeden dan woorden en taal. En dat is mooi, want de focus ligt op groei, verbetering, versterking en toenemende tevredenheid!
Vitaal Leven gesprek
1 individueel gesprek van 1 uur
Helpt bij het zicht krijgen op een leven met minder druk en meer geluk. Wat levert mij dit op en hoe kom ik daar?
Medewerkerscoaching
5 individuele gesprekken van 1 uur
Het aanleren van de systematische methode waarmee snel positieve verandering ontstaan.
Wat je van mij mag verwachten
Graag wil ik jou, je bedrijf en de medewerkers goed leren kennen. Daarom investeer ik graag tijd in het opbouwen van een duurzame relatie met mijn klanten. Ik vind integer en professioneel werken erg belangrijk. Alleen op die manier kunnen we samenwerken op basis van wederzijds vertrouwen, gezamenlijkheid en gelijkwaardigheid.
Naast deskundigheid en kwaliteit mag je dit van mij verwachten:
– Oprechte betrokkenheid: izorg en aandacht voor het welzijn van de medewerkers en de verbinding met de organisatie
– Betrouwbaarheid: ik doe wat ik zeg en zeg wat ik doe
– Resultaat: ik ben pas tevreden als de medewerker dat is
Medewerkers geven aan dat ze zich bij mij snel op hun gemak voelen. Als feedback krijg ik vaak terug dat ze mij ervaren als kundig, open, duideljk, oprecht betrokken en oordeelloos.
Voordelen aanpak voor medewerker
- Aanpak geeft géén extra belasting!
- Niet graven in verleden, maar focus op toekomst en ‘doen’
- Impact van de methode is groot en werkt lang door
- Geen wachtlijst, altijd snel starten
- Het is geen probleem als je zelf niet weet wat je precies nodig hebt
- Werkt óók als de oorzaak van de druk buiten je invloed ligt
Voordelen aanpak voor werkgever
- Voorkomt overbelasting en (grijs) verzuim
- Vergroot veerkracht en eigen regie
- Verbetert werkgeluk en functioneren
- Laagdrempelig inzetbaar
- Vroegtijdig ‘de vinger op de zere plek’ door externe gesprek in veilige setting
- Gaat verder waar jouw begeleiding stopt